Skillnad mellan versioner av "Huvudsida"
Taifun (Diskussion | bidrag) m |
Taifun (Diskussion | bidrag) m |
||
Rad 17: | Rad 17: | ||
− | <td> | + | <td> <big>I vänsterspalten hittar du länkar till kursernas innehållsförteckning och beskrivning.</big> |
− | + | <big>Du kan använda länkarna för att navigera genom materialet.</big> | |
− | + | <big>I innehållsförteckningarna är de delar som är färdigskrivna, rödmakerade.</big> | |
</td> | </td> |
Versionen från 28 januari 2016 kl. 11.11
Math Online:s webbsida | Om Math Online | Math Online:s kurser | Math Online:s demo |
Välkommen till Math Online \(-\) ett webbaserat digitalt läromedel för matematik
Exempel och försmak på Math Online:s pedagogik
1. Exempelorienterad undervisning:
2. Varför är \( \; 5\,^0 \, = \, 1 \), medan \( \, 5 \cdot 0 \, = \, 0 \; \)?
|
\( \quad \) | Flaska med pant som exempel för ekvationslösning \( \qquad \) Översättning till ekvation \( \qquad \) Lösning \( \qquad \) Svar
Marginalskatt och oljetank som exempel för genomsnittlig förändringshastighet Simhopp från 10 meterstorn som exempel för begreppet derivata (Elevaktivitet) Rektangel i parabel, glasskiva och konservburk som exempel för extremvärdesproblem Fibonaccis problem (samt digital beräkning med Excel) som exempel för diskreta funktioner
Teoretisk förklaring \( \qquad\quad\;\; \) Praktisk förklaring \( \qquad\quad\;\; \) Vad händer om man ändå gör det?
|
Copyright © 2011-2016 Math Online Sweden AB. All Rights Reserved.