Skillnad mellan versioner av "Huvudsida"
Taifun (Diskussion | bidrag) m (→Att komma igång med Matte C) |
Taifun (Diskussion | bidrag) m (→Välkommen till MATH ONLINE) |
||
Rad 9: | Rad 9: | ||
MATH ONLINE är ingen distanskurs utan ett verktyg till lärarens förfogande för att underlätta undervisningen. På begäran kan upplägget anpassas till lärarens önskemål. | MATH ONLINE är ingen distanskurs utan ett verktyg till lärarens förfogande för att underlätta undervisningen. På begäran kan upplägget anpassas till lärarens önskemål. | ||
− | MATH ONLINE utnyttjar | + | MATH ONLINE utnyttjar webbens alla möjligheter för att göra matematiken roligare och attraktivare för ungdomar utan att gå miste om den vetenskapliga noggrannheten. |
MATH ONLINEs pedagogik bygger på ''teaching by example'' kombinerad med praktiska övningar ''(learning by doing)'' och är orienterad mot [http://www.skolverket.se/sb/d/3726 Formativ bedömning]. | MATH ONLINEs pedagogik bygger på ''teaching by example'' kombinerad med praktiska övningar ''(learning by doing)'' och är orienterad mot [http://www.skolverket.se/sb/d/3726 Formativ bedömning]. |
Versionen från 27 maj 2011 kl. 13.08
Välkommen till MATH ONLINE
MATH ONLINE är ett webbaserat digitalt läromedel för svenska gymnasieelever som ska göra det möjligt att plugga matte på nätet. Klicka här för en kort presentation.
MATH ONLINE följer Skolverkets kursplan för Matematik. Syftet är att uppnå Skolverkets kursmål, klara av de nationella proven samt få bättre studieresultat.
MATH ONLINE:s ambition är att omfatta det fullständiga materialet till gymnasiets mattekurser med teori, övningar, facit, utförliga lösningar och diagnosprov (self-assessments).
MATH ONLINE är ingen distanskurs utan ett verktyg till lärarens förfogande för att underlätta undervisningen. På begäran kan upplägget anpassas till lärarens önskemål.
MATH ONLINE utnyttjar webbens alla möjligheter för att göra matematiken roligare och attraktivare för ungdomar utan att gå miste om den vetenskapliga noggrannheten.
MATH ONLINEs pedagogik bygger på teaching by example kombinerad med praktiska övningar (learning by doing) och är orienterad mot Formativ bedömning.
Fil:Fig01.gif
Att komma igång med Matte C
|